Ett stycke kladdkaka.

Äntligen funkar internet igen! Jag vet inte varför, men det la bara av i några dagar.

Igår var det ju fredag och eftersom vi inte hade köpt något fredagsmys slängde jag ihop en kladdkaka lite fort.


Smaskig blev den!

Nästan alla har olika recept till kladdkaka.

Det här är mitt:


Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt



- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kaka du vill ha.

- Låt svalna och servera med grädde eller glass



Vilket är erat bästa recept?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu vart jag sugen på choklad.... igen!! :D Såg först nu att du undrade hur jag göra guccamole. Jag köper Santa marias guaccamolemix, blandar med 2 avokadosar och lite gräddfil. Bästa guccamolen!! :)

2010-10-14 @ 11:06:52
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0